i-tap-pd

International Teacher Artist Partnership Professional Development

i-tap-pd in het kort

I-TAP-PD is een internationale training met duo’s van leerkrachten en kunstenaars. Specifiek leerkrachten en kunstenaars die zin hebben om een partnerschap te vormen en samen een onderwijsproject te ontwikkelen voor het basisonderwijs. I-TAP-PD staat voor International Teacher Artist Partnership Professional Development. I-TAP gelooft dat door kunstenaar en leerkracht in de klas kan bijdragen aan het creatief vermogen in het onderwijs.

For information about this project in English, click on the button below.

I-TAP-PD English

Waarom deze training?

Kunstenaars en leerkrachten spreken vaak een andere taal en bekijken gedrag en ontwikkeling met een andere blik. Ook hebben ze beiden, vanuit opleiding of persoonlijkheid, een andere aanpak in de klas. Deze training maakt bewust van de verschillen en helpt deze in te zetten als kracht.

Ook al zijn kunstenaars in de klas niet iets nieuws, we zien niet vaak dat een kunstenaar en een leerkracht een creatief project in partnerschap ontwikkelen. Dat is precies wat I-TAP-PD wel doet!

Internationaal

In dit project werken vijf organisaties uit Europa samen. De training wordt door een internationaal team ontwikkeld. Stichting Kopa uit Utrecht is partner vanuit Nederland. Verder doen mee:

  • The Education Centre Tralee
  • Center for Drama in Education and Art CEDEUM
  • Panellinio Diktio Gia To Theatro Stin Ekpedefsi
  • PAEDAGOGISCHE HOCHSCHULE NIEDERÖSTERREICH

Het project wordt gefinancierd door Erasmus+

Partners

Leerkrachten en kunstenaars gezocht

We zoeken voor onze trainingen in 2022 nog leerkrachten en kunstenaars. Wil je meer weten? De volledige oproep vind je door op de knop hieronder te klikken.

Bekijk de oproep hier

Foto’s van i-tap-pd

Klik hier om de foto’s te bekijken

Facebook

Klik hier om naar I-TAP-PD op Facebook pagina te gaan.

LinkedIn

Klik hier om naar I-TAP-PD op LinkedIn pagina te gaan.

Instagram

Klik hier om naar I-TAP-PD op Instagram te gaan.